Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСереда, 16.07.2025, 17:03

Мій сайт

Меню сайту
Категорії розділу
Мої файли [24]
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 14
Міні-чат
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Каталог файлів


Проект "Екологічні проблеми нашого села"
[ Викачати з сервера (659.2 Kb) ]05.12.2015, 09:20

Тема: Фізика та екологічні проблеми нашого села

Мета:  дослідити екологічні проблеми нашого села,  розширювати кругозір учнів, формувати соціальну та ІКТ компетентність, виховувати любов до природи, вчити бачити красу рідної природи,  цінувати її, берегти.

 

Термін проведення:   травень 2007-2008 н.р.               

 

Голова проекту:   Кисіль Ю.В.- вчитель фізики та інформатики.

 

Учасники  проекту:   учні  7 класу  Новоолександрівської   ЗОШ  І-ІІІ ст.

Предмет:        фізика

Завдання:

 

  • організація колективного пошуку напрямленого на вирішення екологічної ситуації в нашій місцевості;
  • інтеграція зусиль для добрих і корисних справ;
  • удосконалення організаторських здібностей учнів;
  • пропаганда бережного ставлення до природи;
  • формування навичок роботи з фотоапаратом, відеокамерою, комп’ютером.

 

Очікувані   кінцеві   результати   реалізації   проекту :

 

  • усвідомлення учнями важливості участі у розв’язанні екологічних проблем села;
  • розвиток громадянської   ініціативи та громадянської відповідальності;
  • оволодіння вихованцями знаннями, вміннями,  навичками дослідницької роботи;
  • розвиток  учнівської активності;
  • становлення особистості як активного творця власної життєвої долі;
  • формування навчальної, соціальної та ІКТ компетентностей учнів.

Вимоги до учасників проекту:

 

Учасники проекту повинні бути:

  • винахідливими;
  • ініціативними;
  • вміти користуватися фотоапаратом, відеокамерою, комп’ютером.

Етапи    реалізації   проекту

 

 І.  Підготовчий етап. (Урок № 34)

 

Тема: Фізика і екологічні проблеми нашого села.

Мета уроку: дослідити екологічні проблеми нашого села,  розширювати кругозір учнів, формувати соціальну та ІКТ компетентність, виховувати любов до природи, вчити бачити красу рідної природи,  цінувати її, берегти..

Обладнання: пластикові пляшки, поліетиленовий пакет

ХІД УРОКУ:

1. Організаційний момент.

2.Мотивація діяльності.

- Що потрібно людині для життя?

В процесі обговорення цього питання скласти таблицю:

Подпись: Що потрібно людині для життя?

 

 
 

 

 

 

Подпись: повітряПодпись: водаПодпись: продукти харчування

 

 

       
 
 
   

 

 

 

 

 

 

 

 

3. Повідомлення теми, мети уроку.

- Отже, сьогодні на уроці ми розпочинаємо роботу над проектом "Фізика  і екологічні проблеми нашого села". Ми дослідимо екологічні проблеми нашого села, виявимо причини та чинники забруднення навколишнього середовища, розробимо план роботи щодо збереження природних ресурсів нашої місцевості. Під час роботи над проектом будемо користуватися  фотоапаратом, відеокамерою, комп’ютером.

4. Розповідь вчителя:

Навколишнє середовище – це та частина природи, в якій ми живемо.

Наука, що вивчає навколишнє середовище, його властивості, способи використання та збереження називається екологією.

Сучасний світ рослин і тварин, сама людина завдячують своїм існуванням воді. Вода настільки міцно увійшла в наше життя, що ми не мислимо своє існування без неї. (Проблемна ситуація)

  • Які джерела вам відомі?
  • Скільки ставків у нашому селі?
  • Скільки колодязів?
  • У якому вони стані?

Запаси прісної води на Землі постійно зменшуються, бо з кожним роком зростає її споживання. Трапляється, що джерела прісної води забруднюються шкідливими для живих істот речовинами.

  • Чим забруднюється вода? (Проблемна ситуація)
  • Як її очистити? (Проблемна ситуація)

 Загалом водойми здатні до самоочищення завдяки тваринам і рослинам, які в них мешкають. Але це потребує дуже багато часу. Тому  потрібно дбайливо охороняти чистоту водойм. У жодному разі не можна зливати в них відходи лазень, пральних комбінатів, хімчисток тощо. Стічні води заводів, фабрик, тваринницьких ферм потребують очищення. Не можна розкидати сміття, особливо скло та поліетилен, бо вони не гниють і не розкладаються, забруднюючи ґрунт – верхній родючий шар землі, де ростуть рослини і живуть тварини. Їх існування залежить від родючості грунту, яка визначається кількістю гумусу – продукту життєдіяльності різних організмів. (Проблемна ситуація)

  • Чим забруднюється ґрунт в нашому селі?
  • Як зменшити вплив життєдіяльності людини на стан грунту? (Елемент дискусії)

Без повітря було б неможливим життя на Землі. Ним дихають живі істоти. Тож недарма говорять: «Потрібний як повітря!». За добу людина споживає близько 700 г кисню, що входить до складу повітря. Вміст кисню в атмосфері залишається відносно сталим завдяки зеленим рослинам. Вони виробники життєво необхідного кисню. (Проблемна ситуація)

  • Як зберегти повітря чистим?
  • Чим забруднюється повітря в нашому селі?

Під впливом діяльності людини склад повітря змінюється погіршується його прозорість, підвищується вміст шкідливих речовин. Найбільшу небезпеку становлять викиди газів двигунами автомобілів.

5.Робота в групах

Завдання для всіх груп однакове

  1. Виявити причини та чинники забруднення води, повітря, землі.
  2. Запропонувати шляхи їх усунення

 

6.Заслухати повідомлення.

5.Підсумки уроку

6.Домашнє завдання:

  1. Підібрати прислів’я, вірші про природу.
  2. Сфотографувати смітники  на території  села за допомогою мобільних телефонів, цифрових фотоапаратів, відеокамер тощо.

 

 

 

2 етап –творча  робота пошукових груп (домашнє завдання):

    а )   Виявлення  екологічних проблем села : забруднення  повітря, поверхні землі, води;

      б)    пошук причин та чинників забруднення навколишнього середовища;

      в)   розробка плану дій щодо проведення екологічних заходів;

      в)    збір і вивчення інформації (збір фотографій, систематизація досліджень, збір загадок,                                                                      

             прислів’їв).

     

     

 

 3етап -  Презентація (Урок № 35)

 

Тема: Фізика і екологічні проблеми нашого села  

( продовження).

Мета уроку: узагальнити і систематизувати зібрані матеріали,  розширювати кругозір учнів, формувати соціальну та ІКТ компетентність, виховувати любов до природи, вчити бачити красу рідної природи,  цінувати її, берегти.

Обладнання: комп’ютери (урок проводиться в кабінеті інформатики).

ХІД УРОКУ:

  1. Організаційний момент. Інструктаж з ТБ при роботі з комп’ютером.
  2. Робота над проектом.

І група-

  1. Ввімкнути ПК.
  2. Ввійти в текстовий  редактор Word
  3. Набрати тексти приказок, прислів’їв, висловів відомих людей, підготовані учнями групи вдома.
  4. Зберегти документ у папці "Мій комп’ютер" - "Спільні документи" -"І група"

 ІІ група-

  1. Ввімкнути ПК.
  2. Ввійти в папку  "Мій комп’ютер"
  3. Відкрити папку "Спільні документи"
  4. Створити папку "ІІ група"
  5. Відкрити папку "Фото", вибрати в ній зображення тіл, які спричиняють забруднення навколишнього середовища.
  6. Скопіювати ці зображення до папки "ІІ група"

ІІІ група-

  1. Ввімкнути ПК.
  2. Ввійти в папку  "Мій комп’ютер"
  3. Відкрити папку "Спільні документи"
  4. Створити папку "ІІІ група"
  5. Відкрити папку "Фото", вибрати в ній фото на тему "Я хочу бачити Землю такою…"
  6. Скопіювати ці зображення до папки "ІІІ група"

ІV група-

  1. Ввімкнути ПК.
  2. Ввійти в текстовий  редактор Word
  3. Набрати текст "Забруднення води", підготований учнями групи вдома.
  4. Зберегти документ у папці "Мій комп’ютер" - "Спільні документи" – "ІV група"

V група-

  1. Ввімкнути ПК.
  2. Ввійти в текстовий  редактор Word
  3. Набрати текст "Забруднення повітря", підготований учнями групи вдома.
  4. Зберегти документ у папці "Мій комп’ютер" - "Спільні документи" -" V група"

VІ група-

  1. Ввімкнути ПК.
  2. Ввійти в текстовий  редактор Word
  3. Набрати текст "Забруднення поверхні Землі", підготований учнями групи вдома.
  4. Зберегти документ у папці "Мій комп’ютер" - "Спільні документи" –" VІ група"

VІІ група-

  1. Ввімкнути ПК.
  2. Ввійти в папку  "Мій комп’ютер"
  3. Відкрити папку "Спільні документи"
  4. Створити папку " VІІ  група"
  5. Скопіювати  зображення сміттєзвалищ, які сфотографували учні до папки "VІІ група"

Секретар-

  1. Ввімкнути ПК.
  2. Ввійти в редактор Power Point
  3. Створити презентацію
  • 1 слайд – тема проекту
  • 2 слайд – мета проекту
  • 3 слайд – що забруднюється
  • 4 слайд – "Забруднення води" – (Мережне оточення – SharedDocs на  Uchenik 1 –" ІV група" – скопіювати текст – вставити на слайд)
  • 5 слайд – "Забруднення повітря " – (Мережне оточення – SharedDocs на  Uchenik 2 –" V група" – скопіювати текст – вставити на слайд)
  • 6 слайд – "Забруднення поверхні Землі " – (Мережне оточення – SharedDocs на  Uchenik 3 –" VІ група" – скопіювати текст – вставити на слайд)
  • 7 слайд – "До забруднення навколишнього середовища призводять " – (Мережне оточення – SharedDocs на  Uchenik 4 –" ІІ група" – скопіювати фото – вставити на слайд)
  • 8 слайд – "Забруднення території нашого села " – (Мережне оточення – SharedDocs на  Uchenik 5 –"VІІ група" – скопіювати фото – вставити на слайд)
  • 9 слайд – "Ми хочемо бачити нашу Землю такою… " – (Мережне оточення – SharedDocs на  Uchenik 6 –"ІІІ група" – скопіювати фото – вставити на слайд)
  • 10 слайд – Як уникнути забруднення навколишнього середовища.

3.Презентація проекту.

4. Підсумки уроку

5. Домашнє завдання

Продемонструвати проект батькам.

Взяти участь в акції "Весняна толока"

 

Додаток 1. Творча  робота  учнів.

(зібрання матеріалів в результаті творчо-пошукової роботи, досліджень учнів).

І.  Прислів’я, приказки, вислови видатних людей:  

1.Лише на добро земля обізветься добром (М.Сингаївський).

2.Тиша-це сон природи (Т.Севернюк).

3.Не треба боротися за чистоту, треба не смітити (Ілля Ільф).

4.Найдорожчий скарб наш - земля. Від неї сила ,від неї життя (М.Сингаївський).

5.Ліси прикрашають землю…Вони вчать людину розуміти прекрасне (А.Чехов).

6.Вітер-це подих поля, зорі це мрія неба (Т.Севернюк).

7.Рости ж, серце-тополенько, все вгору та вгору (Т.Шевченко).

8.Бережи мурашку, як свою рубашку.

ІІ. Фотодокументи – сміттєзвалища на території села

 

 

 

                                                                                        

 

ІІІ. Презентація проекту:

 

 

 

 

  

 

 

 

ІV. Проведення заходу "Весняна толока"

 

 

 

 

 

V. Оголошення підсумку проекту.

 

Категорія: Мої файли | Додав: kompotusold
Переглядів: 4369 | Завантажень: 155 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Пошук
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025