1
|
Вступ
Фізика як навчальний предмет у школі. Фізичний кабінет та його обладнання. Правила безпеки у фізичному кабінеті
|
Учень/учениця:
Знає й розуміє:
правила безпеки у фізичному кабінеті; розташування й призначення основних зон шкільного фізичного кабінету та свого робочого місця;
інструкції до приладів та установок.
Виявляє ставлення й оцінює: необхідність вивчати фізику;
роль шкільного кабінету в навчанні фізики.
|
7
|
Розділ 1. ФІЗИКА ЯК ПРИРОДНИЧА НАУКА. ПІЗНАННЯ ПРИРОДИ.
Фізика як фундаментальна наука про природу. Етапи пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях. Зв’язок фізики з іншими науками.
Речовина і поле. Початкові відомості про будову речовини. Основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини. Молекули. Атоми.
Початкові відомості про будову атома. Електрони. Йони.
Етапи становлення та основні положення атомно-молекулярного вчення про будову речовини.
Фізичні тіла й фізичні явища. Властивості тіл.
Фізичні величини. Вимірювання. Засоби вимірювання. Похибки й оцінювання точності вимірювань. Точність вимірювання. Міжнародна система одиниць фізичних величин.
Історичний характер фізичного знання. Видатні вчені-фізики. Внесок українських учених у розвиток і становлення фізики.
Лабораторні роботи:
№ 1. Ознайомлення з вимірювальними приладами. Визначення ціни поділки шкали приладу.
№ 2. Вимірювання об’єму твердих тіл, рідин i сипких матеріалів.
№ 3. Вимірювання розмірів малих тіл різними способами.
Демонстрації
- Приклади фізичних явищ: механічних, теплових, електричних, світлових тощо.
- Моделі молекул.
- Приклади застосування фізичних явищ у техніці.
- Засоби вимірювання. Міри та вимірювальні прилади
|
Учень/учениця:
Знає й розуміє:
сутність етапів пізнавальної діяльності у фізичних дослідженнях; характерні ознаки фізичних явищ і їхню відмінність від інших явищ; основні види фізичних явищ, їхні приклади;
призначення засобів вимірювання, відмінність міри й вимірювального приладу;
поняття «точність вимірювання»; видатних вітчизняних і зарубіжних фізиків;
фізичні величини, їх символи, одиниці цих величин у Міжнародній системі одиниць,
найпростіші засоби вимірювання та їх призначення;
основні положення молекулярно-кінетичного вчення про будову речовини, розрізняє речовину й поле як фізичні види матерії, наводить приклади речовини у твердому, рідкому й газоподібному стані.
Уміє:
записувати значення фізичної величини, використовуючи стандартну форму числа й префікси для утворення кратних і частинних одиниць; порівнювати значення фізичних величин; визначати ціну поділки засобу вимірювання;
вимірювати час, лінійні розміри, площу поверхні й об’єм твердих тіл, рідин і сипких матеріалів найпростішими методами (рядів, мікрофотографій тощо);
оцінювати точність вимірювання за абсолютною та відносною похибками.
Виявляє ставлення й оцінює:
місце фізики в системі інших наук;
історичний характер розвитку фізичного знання;
роль фізичного знання в різних галузях людської діяльності;
значення міжнародної системи одиниць;
достовірність одержаної інформації, етичність її використання.
|
1
|
Орієнтовні теми навчальних проектів
Видатні вчені-фізики
Фізика в побуті, техніці, виробництві.
Спостереження фізичних явищ довкілля.
Дифузія в побуті.
|
Учень/учениця:
Уміє: здобувати інформацію під час планування, проведення і аналізу результатів виконання проекту.
|